1 any de 40Putes: l’autofel·lació

SHARE:

Tarta Puta

No sabíem molt bé com celebrar el nostre aniversari. Bé, sí, amb una exposició a la sala Pelaires i amb un concert en Es Gremi, però a més volíem reflectir d’alguna manera el resultat d’un any de feina. Al final, el que importa són les visites, els lectors, 10.000 visitants únics només el més passat, que és un número que mareja un poc, sobretot si recordam que això va sortir entre birres i amb un grapat d’amics amb el cul inquiet asseguts a la terrassa del bar 31 de Diciembre, encara la nostra oficina. Però també li hem demanat a un grapat d’amics i gent propera que ens escrigui unes línies sobre 40PUTES, què hem fet bé i on l’hem cagada. Sorprenentment, el segon punt la majoria l’han deixat en blanc. En tot cas, aquí teniu el testimoni d’un grapat de creadors, periodistes i companys en un sentit ampli que potser no té cap interès per a vosaltres, però per a nosaltres té un gran valor. Sí, és una autofel·lació, però un copet a l’esquena de tant en tant tampoc ve malament. Gràcies a totes, putes. 

+++

Fede – 1984

puta

  1. f. Véase puto,ta.

puto,ta

  1. m. y f. vulg. Persona que ejerce la prostitución. Más c. f.
  2. adj. vulg. [Persona] que obra con malicia y doblez:
¡qué puto eres,engañando así a tu madre! También s.
  3. vulg. Despreciable:
este puto coche no hace más que dejarme tirado.
  4. Muy molesto o difícil:
el trabajo en el campo es muy puto.
  5. f. col. prostituta.
  6. de puta madre loc. adj. y adv. vulg. Muy bien,estupendo:
esta fiesta está de puta madre.
  7. de puta pena loc. adj. y adv. vulg. Muy mal,fatal:
¡este informe está de puta pena!
  8. pasarlas putas loc. vulg. Estar en una situación complicada o muy apurada:
las pasé putas durante el examen de conducir.
  9.  40putes expresión coloquial. vulg. En catalán de Mallorca: se utiliza para dar énfasis a aquello que viene a continuación;
40putes! ja ho tenen penjat a sa web

+++

Frankie Pizà – Concepto Radio

Hostia, y parecía que iba de broma esto de 40PUTES. Me acuerdo cuando en uno de esos amenos encuentros dentro de las paredes de ese estropicio público llamado IB3, el bueno de Cabot me comentó una todavía vaga idea de montar una publicación digital dirigida al público isleño. El vacío estaba ahí y había que aprovecharlo. Yo estaba demasiado ocupado intentando introducir algo de Vatican Shadow en mi intervención, algo que nunca ocurrió por desgracia de la puta IB3.

Hoy ha pasado más de un año desde aquello y los cabrones ya tienen el pino bien plantado; más de 1500 fans en Facebook, la Pelaires se abre en canal y los tíos encima no se callan ni una. Menos mal que en esta isla alguien demuestra no tener muñones mentales y sabe fabricar exactamente lo que su cabeza estaba pensando, y encima lo hace funcionar. Como también implicado en esta eufórica espiral de publicación digital, y como frustrado no-debutante en 40PUTES, diré que me alegro mucho de esta mierda de aniversario.

¿Qué mierda pasa con aquella puta reseña que hice? Me disteis por culo hasta que le metí caña al notas y todavía no ha salido. ConceptoPuta tiene que volver. Abrazos para todos y a chuparla.

+++

ConceptoPuta

+++

Rafa Murillo – Rafa Murillo

Siempre deberían ser bien recibidas las iniciativas encaminadas a tratar e informar sobre la música, la cultura o el arte, ese algo inútil que, en el fondo, trata de mostrar (¿explicar?) el mundo y a nosotros mismos y que, a pesar de su poco práctica finalidad, puede llegar a mover vanidades y fortunas en las más altas esferas.

Y más cuando, desde la modestia surgida a pie de calle, se interesa de manera abierta y nada sectaria por sus aspectos más alternativos e independientes, a pesar de lo que se hayan llegado a prostituir estos dos calificativos (prostituir, tiene gracia…).

Y más cuando no rinde cuentas a nadie ni se muerde la lengua ante determinados temas por los que otros pasarían de puntillas, ni publica publicidad de los poderosos, porque no se vende, aunque así te lo quieran hacer creer con su cínico, sinvergüenza, mallorquinote nombre.

Y más cuando, lejos de una rancia actitud, lo hacen con el soporte del siglo XXI, internet, de una manera a menudo transgresora (otra palabra que se utiliza demasiado gratuitamente: ¿el programa “Sálvame”, transgresor?) y no exenta de sentido del humor.

Y más, y ya acabo, cuando ha demostrado tanta admiración, respeto y cariño por las bandas en las que participo, A.I. y Trance, y por mi propia persona en mis facetas extramusicales, incluso.

¡Gracias, enhorabuena, y que cumplas muuuuuuchos más!

+++

Gori Vicens – DPalma

Tengo una pistola que apunta mi cabeza, el banco me acaba de robar la última nómina y el Santander me ha cobrado una comisión inexistente de mi cuenta corriente. Tengo un amigo al que, a él y a su familia, en estos momentos en que escribo, les están echando de su casa a base de palos. La policía acordona el barrio de Sa Gerreria. Los españoles que buscan oportunidades fuera son violados y apaleados mientras descansan en Acapulco. Nos roba el rey, nos roba el yerno, la infanta, el presidente del gobierno, el ministro, el conseller, el regidor, el paleto y hasta el alcalde. Nos roba todo dios y nadie paga por ello.
El periodismo es deshonesto y banal, la política es corrupta y vetusta, y el futuro corrompido e impredecible…¡Quaranta putes como está este puto país…!
Desde su nacimiento, hace ahora un año, 40putes tenía clara su reivindicación y un puñado de periodistas y amigos “casi todos formados en la misma escuela periodística” con Joan Cabot al frente nos ofrecen, día a día sexo, ficción, realidad, arte, cultura, música, personajes, entrevistas y actualidad, sin cortes, sin censura, sin subvenciones que limitan el trabajo informativo, con total libertad. No hay nada mejor que escribir y publicar lo que uno quiere, con sentimiento y sin manipulación.
40PUTES es el amplificador de la gente inconformista y transgresora, gente culta y animada, gente a quien no le da igual lo que pasará con el país, gente que se preocupa por el futuro, gente que ama las artes, la música y la cultura, gente, en definitiva, que ama Palma. La Palma de hace años. La Palma que podría ser y no es. La Palma que dejó de ser y que desde sus páginas “virtuales” siguen buscando la forma de devolverla al mundo actual. Gracias a 40putes y a toda su gente quito la pistola que apunta mi cabeza, como en el libro de Ezequías Blanco, y apunto con mi cabeza a tu pistola… Gracias 40PUTES.

+++

40putessenyal

+++

Joan Vich Montaner – Periodista, promotor, home amb bigot

40PUTES és el millor que li podia passar a l’escena musical mallorquina, un revulsiu que fa d’eix imprescindible per donar veu al moviment cultural illenc i que feia anys i anys que es trobava a faltar. És un mitjà fet amb criteri i coneixement del que parlen; la superfície potser és frívola i sovint divertida, però per davall corren coneixements profunds i oïdes despertes a les tendències més actuals. Hi ha entrevistes interessantíssimes i en profunditat, moltes notícies que només 40Putes publica i d’altres que ens arriben per primera vegada a través d’aquesta via.

Sovint deim que a Mallorca hi ha una creativitat desbordant que no té res a envejar a moltes capitals amb més renom fora de l’àmbit turístic. 40PUTES és la prova que en molts casos és així, i també en molts altres ve a destapar el provincianisme i la miopia dels que viuen pensant que Mallorca és el centre de l’univers. Ferotgement locals però amb ambicions universals, cosmopolites i rurals, com toca. Llarga vida a 40PUTES!

+++

Macky Chuca – Ecriptora i amazona del punk

Un soplo de aire fresco. Una ventana abierta. Un lavado de cara. Un nuevo horizonte.

O más bien, muchas ganas de agarrar al cliché por la cintura (muévelo muévelo) y desorejarlo a empellones. Eso es 40PUTES. O por lo menos, eso viene siendo desde que empezó hace ya un añito. Ay, que me emociono.

Gracias, perras, por hacer un periodismo de calidad, por cuidar la prosa y la imagen, por el sano freakismo desinteresado; por escoger a vuestras víctimas sin importar raza, color o abultamiento de billetera o bragueta; por curiosear en sótanos, tugurios y todos los agujeros de esa hermosa roca carcomida que es Mallorca. Gracias por ser críticos, ácidos, irreverentes. Gracias también por escaparle a la omnipresente endogamia, y por haberos erigido con naturalidad en Sres. Lobo de la información, siempre listos para exclamar aquello de “No empecemos a chuparnos las pollas todavía” (y eso que os gusta, nos consta).

Nos habéis hecho a todos un regalo muy poco frecuente en este tiempo: recuperar las ganas de leer una publicación local (y digital) que, sin embargo, mira más allá del propio ombligo y su flora autóctona. Es amor o, por lo menos, parafilia. Lo sabéis. Nos miráis mientras os miramos. Seguid así, putis. Un abrazo enorme.

+++

ConceptoPuta

+++

Gabi Beltrán – Autor de còmic

Las putas no besan a sus clientes. 40 putas no besan a sus clientes. No tienen clientes, no los esperan, no los necesitan. 40 putas puestas en fila dan para mucho. 40 putas se suben a un coche y caben. Si 40 putas te buscan, te encuentran. Si te arrimas a 40 putas tu sombra se alarga. Una vez me tomé unas copas con 2 putas, pero jamás con 40. Larga noche a las 40 putas.

+++

Talín Mateu – Ganchitos & Pepsiboom

40PUTES ja té un any de vida i jo, impacient, em deman què serà d’aquí cinc anys. Ja, ja sé que no s’han d’avançar els esdeveniments, però si gaudeix de tan bona salut ara (malgrat el sexe sense protecció, les drogues i el rock and roll), un cinquè aniversari no està tan enfora.

Què passarà quan 40Putes compleixi cinc anys? Quin tipus de 40PUTES llegirem llavors? Deixaran de ser unes putes folloneres? Serà 40PUTES un fenomen “Informer” i se’n podrà llegir un a cada capital de província? Haurà canviat el significat de “Quaranta putes!” en l’imaginari col·lectiu? Tindran un llistat d’autors com el de Jotdown? Per quants canvis haurà passat el logo? (No el toqueu! És massa bo). D’aquí cinc anys, hauran ensenyat català a les comunitats britànica i germana de l’illa? O tindran una versió per a ells? Aconseguiran que es reguli un tema tan seriós com la prostitució? Hauran guanyat un Pulitzer? Ara estrenen TV, estrenaran radio? Arribaran a fer doblers amb la web? Si és així, ens diran com i per què? Confessarà algun dirigent polític que llegeix 40PUTES? Haurà aconseguit Toni Nievas la pasta que necessita per fer la seva pel·lícula? Acabaran sortint tots a 40Principales? És més, encara que són d’agermanar-se amb Gent Normal, s’agermanaran amb 40Principales?

De moment surten a Jenesaispop… La resta ho xerrarem d’aquí a quatre anys.

Molts d’anys putes!

+++

Toni Bauzá – Estación Spoken Word

Love: la hambruna de Nievas, el diseño, los variaditos deputes, Dani Nicolau, los puticlubs, la capacidad de criticar la escena local y seguir vivo, la demostración de que hay vida más allá de los medios tradicionales, los artículos sobre fanzines, las ganas que tengo de consumir 40PUTES TV, las entrevistas a fondo y vuestra colabo con la Sala Pelaires.

Hate: la pretensión Vice, no hacer caso a Chuck D y creer en el hype, las entrevistas a street-artists con preguntas Brisas, las conversaciones tuiteras sobre la cultura local en plan lobby y el tufo paternalista que desprenden, la ausencia de una buena sección de eventos a nivel UX y vuestra colabo con la Sala Pelaires.

+++

M. Elena Vallés – Redactora de la secció de Societat i Cultura de Diario de Mallorca

Año I: hacer lo que nos dé la gana

Qué contradicción. Pese a hacerlo cada día desde un periódico, nunca escribo artículos por encargo. Por varios motivos. 1. Porque me parece antiperiodístico. Y 2. Por la mediatización que uno puede llegar a sentir de la mano que le da de comer. En el fondo, esto es algo con lo que un periodista debe lidiar cada día. Te levantas y te acuestas luchando contra las presiones directas e indirectas del pagador del artículo, quien únicamente desea plasmar su visión del mundo. Lo que sucede es que, habitualmente, los que mandan no tienen ni idea (ni deseos) de (saber) escribir. Y ahí es donde entramos a jugar un papel. También escribimos por vanidad y para joder a ese poder. Pero esto es harina de otro costal. Los de 40putes no han aflojado ni un euro por estas palabrejas y ellos son muy buenos haciéndose autobombo, así que no me necesitan para nada. Y, por eso, puedo decir lo que me dé la gana de ellos.

La primera vez que me ofrecieron escribir un texto para este webzine me acojoné: -Mierda, ahora tendré que ser ocurrente –pensé- o parecer que estoy al día de todas las cosas de hipsters: como tener una cuenta en Twitter (de eso tengo), saber de bares de viejos o grabar de vez en cuando un vinilo. Vaya marrón. Luego me puse en serio, y opté por apuntar en una hoja lo que realmente me había aportado esta publicación y su trabajo. Lo numeré todo del 1 al 10, cual decálogo:

  1. 40PUTES me ha obligado a estar más al día en temas musicales y a profundizar en el conocimiento de la escena local. He descubierto a gente que no sabía que existía. Y eso siempre es bueno.
  2. He conocido de manera más profunda a muchos de nuestros artistas a través de larguísimas y documentadas entrevistas, impublicables en la prensa diaria por cuestiones de espacio. En 40PUTES no hay un tocapelotas llamado editor.
  3. Hay gente que asegura que 40PUTES no es competencia directa de las secciones de cultura de los periódicos. Puede que sea cierto. Pero creo fehacientemente que la buena respuesta y la calidad de la publicación debería provocar que los espacios dedicados a la cultura en los diarios se replantee, porque muchos de ellos han FRA-CA-SA-DO.
  4. Admiro ese activismo, pero a veces me preocupa que pueda parecer una camarilla de colegas. No me acostumbro que a los lectores nos llamen “nines”. O que presupongan irónicamente que todos estamos de resaca en domingo. Cójanse este comentario mío con pinzas, porque  igual yo soy una burguesa amargada.
  5. Eran necesarias nuevas firmas y puntos de vista, aunque no todos los colaboradores de la web me gusten; urgía en Mallorca un contrapunto a la cultura más oficialista que solemos tratar desde las cabeceras más tradicionales.
  6. Ha conseguido colarse en mi rutina matutina de lectura de medios de comunicación. Creo que a otros periodistas culturales también se les ha colado 40PUTES en su barrido de noticias matinal.
  7. Bravos por ser tan locales. Y hacer lo que os da la gana. No sabéis cuánto os envidio.
  8. En dos ocasiones me han dado disgustos: con la primicia de los locales de Son Pardo (se la devolveré con amor) y con la noticia sobre el disco de MallorcaNochentas.
  9. Me fastidia que actualicen tan poco los puticlubs. ¿Por qué?
  10. Echo en falta textos sobre artes escénicas y danza. Es un colectivo muy puteado y activo. Y muy representativo en nuestra cultura. Y con mucha tradición también. “Nines”, que los han largado del Teatre Principal. Acogedles en vuestro seno.

Hala, felicidades, pues, y gracias por descolocarnos y educarnos en este año I. Necesitábamos que alguien nos pusiera las pilas: ya no conformamos (los medios tradicionales) la hegemonía. Perfecto (frase con la que me acabo de hacer un buen harakiri). Por cierto, que nadie vuelva a encargarme un artículo. Que acabo diciendo lo que me da la gana.

+++

Dream Team

Dream Team

+++

Joan Andreu - Pecan Pie

Fa un grapat d’anys (un grapat gros) jo no era més que un fan d’un cert estil de música que penjava algunes fotos i cròniques de concerts a una primitiva pàgina web (d’una primitiva era de la Internet). Un dia es va posar en contacte amb mi un locutor de Ràdio Jove. Era en Joan Cabot que dirigia i presentava el mític, i jo crec que bàsic en la formació musical de molta de gent de la nostra generació, Local d’Assaig.

A partir d’una primera entrevista es va començar a forjar una amistat basada en la música. No és qüestió ara de narrar fil per randa tota la història, però amb els anys vaig anar coneixent altres persones que compartien un amor incondicional per la música com en Celestí Oliver, na Magda Albis o, més recentment, en Tomeu Canyelles.

Aquesta colla i la resta de col·laboradors habituals de 40PUTES  vessa d’entusiasme. Ho pots veure en cada article, en cada comentari. No tenen més directriu que la llibertat i el propi criteri cultural. Pots estar d’acord o no estar-hi, un tema t’interessarà i un altre no, però en essència és un mitjà entusiasta i lliure. On més pots trobar això?

A més, es nota una consciència. Saben que mai ningú no havia deixat una crònica tan diària i immediata de tot el que envolta la cultura underground o independent o lo que sigui de Mallorca. Sí amics, 40PUTES està fent història i ho saben.

Ah! Això sí, odii el nom, no el puc suportar, me pareix tan groller. Val que és una típica expressió nostrada però al·lots… no hi havia un altre nom? Se podia haver dir… Uep! Com Anam? per exemple.

+++

Nacho Jiménez – Redactor de la secció de Cultura d’Última Hora

40PUTES es grande, descarada, insultante, transgrerosa, provocadora, sexy… y muy ‘reputa’. Es como mi Richard Burton particular. Parece que esa casa de putas va bien; sobrevivir un año no es fácil en esta guerra de destructores de la cultura en la que desgraciadamente vivimos. Creo que habría que ser más puta aún este año y zorrear un poco más, que no viene mal y es un gustazo pal body. Aunque a veces os odie por pisarme noticias (ejem ejem), os guardo cierto cariño… Por la mañana: café, cigarro, El Pais y 40PUTES. Molts d’anys putes!

+++

Pinxo – MallorcaNochentas

Recuerdo muy bien cuando empezó la aventura de estas putas y, al contrario de lo que le ocurre a la Madame, a mi me parece increíble que ya haya pasado un año. Recuerdo el día que anunciaron su nacimiento y el nombre del proyecto: 40PUTES. Enseguida identifiqué en el nombre elegido un fuerte lazo de unión con MallorcaNochentas que ellos no debían conocer: en 1992 teníamos en Mallorca un grupo que se presentó al X Concurs Pop-Rock del Ayuntamiento con ese mismo nombre: 40 Putes.

Anécdotas a parte, desde el día de su nacimiento esté nuevo portal de noticias ha sido para mí todo un referente. Yo creo que han cubierto un servicio que no existía o estaba demasiado desperdigado en distintos puntos de información. Ahora, en un único portal, disponemos de toda la información cultural de nuestra isla, no sólo en al ámbito musical, que es lo que yo inicialmente buscaba, sino que gracias a los distintos colaboradores abarca ya todos los ámbitos de la movida independiente de Mallorca. No es fácil conseguirlo, pero cualquier evento relevante de nuestra escena cultural tiene su espacio en 40PUTES.

Felicidades por vuestro aniversario. Habéis sobrevivido un año y no es fácil. Es un trabajo que precisa de mucho oficio pero sin beneficio, y es todo un reto sobrevivir en esas condiciones. Espero que podáis superar con el mismo nivel y compromiso unos cuantos años más. Todos nosotros os lo agradeceremos infinitamente.

+++

Noemí Garcies – Periodista 

Per als profans pot semblar que avui celebram el primer aniversari de la revista que usa llenguatge barroer gratuïtament. I sí, la llegim gratuïtament, però l’argot “putero” va més enllà de la simple provocació. O al manco així ho vaig entendre des d’un principi. Aconsegueix cridar l’atenció, fins i tot ho podem veure com una eina barata, sí, però ha de ser entès per les ànsies de trencar amb el que coneixem de la premsa que cada dia plora perquè ja no és llegida. I és que no en tenim ganes de figurera, d’enfocaments propagandístics, de biaixos informatius, de seccions VIP de gent que no trepitja el carrer, de… “el nou disc més personal d’en fulanito“… Perquè n’estam massa cansats. I perquè volem llegir crítiques culturals escrites per senyors i senyores que hagin presenciat l’espectacle, i que tenguin alguna opinió de les coses.

Evidentment, 40putes l’escriuen persones, i també hi identificarem fòbies i fílies diverses als textos. Però m’agrada, perquè els autors mai no tenen la veritat absoluta, i perquè vull pensar que els que vos llegim també tenim opinió. I la vostra, ens salva de la monogàmia. I així, ja som dins el cicle “viciós” que defineix l’èxit del flirteig.

Per a qui coneix la gent d’aquest puticlut, segurament tot això són obvietats, però algú ho havia de dir… en aquesta casa de putes hi ha molta de llum. Estau d’enhorabona! I per molts d’anys! <3

+++

Gni40Putes

+++

Lluís Huedo – Gent Normal

40 Putes d’amor i una cançó desesperada

Malgrat no saber pas que dir, jo soc més com ells, fins que no m’empituf no xerruc gaire. Per això només hi ha una solució. (5 minuts després). Goita que sembla petit Mallorca des d’aquí, i la de putes que hi ha, quaranta ni més ni menys. Quaranta putes, rameres, meuques, zorres, dones que fumen, prostitutes, putis, lumis, golfes, dones de vides alegres, cortesanes, fulanes, fúrcies, barjaules, bagasses, meretrius, pendons, verres, que agiten constantment les ments dels homes i dones de bé. No és, ni ha de ser, pel gust de tothom, n’hi ha qui pensarà que és barroer i llastimós, que si els mots tenen un ús, que si l’elegància, que si això no és música. Un gec d’hòsties.

Un gec d’hòsties, una al·lèrgia i la hipòtesi de la híper higiene*.

I la híper higiene en la cultura és l’hermetisme acadèmic on només es profeta la correcció, i en definitiva allò estèril, l’agressiva netedat impol·luta que dóna la pau per la seva falta de fer treballar l’ésser. Ni mentals ni físiques han de ser les provocacions, si més no, no més enllà dels paràmetres ja establerts que condicionen aquesta formació, i per tant, professió, i per tant, professionalització, i per tant, qualitat contrastada.

En aquest moment convuls que ens toca viure, on es demanen tecnòcrates al poder, gent que sigui experta en el seu ram i no en política (en essència), on tot és empresa, professionalització i una educació per tenir sortida al mercat, és quan més putes hem de ser, quan més merda hem de produir, però merda de la bona. Punk, entrevistes a actrius porno, i tot allò que s’escapa d’aquest pulcrisme llefiscós i ranci. I fer-ho com ho fan els companys de 40PUTES és de premi perquè ho fan des de soca-rel i sense amagar-se, posant la persona al davant; i l’art, la cultura, prevalent per sobre la moda. 40 putes, tantes com lladres d’Alí Babà i tan putes com la que més. Per tot això i més: moltes felicitats, putilles.

*La hipòtesi de la híper higiene ens diu que la falta en la infància d’una exposició a agents infecciosos, microorganismes simbiòtics i paràsits, incrementa les malalties al·lèrgiques.

+++

Arnau Sabaté – A Viva Veu

La veritat és que quan em van demanar escriure aquest text vaig pensar que no sabia què escriure, i si escriure-ho en castellà per si en Bauzà no ho entenia. Un cop m’hi vaig posar ja va sortir tot sol, i pensant sobre el contingut he pensat que el millor d’aquest text hauria de ser parlar sobre el meu aparatat preferit d’aquest web mallorquí anomenat 40 putes, que és el de publicitat. Final feliz: 60 euros; Mamada a pèl: 100 euros; Completo: 250 euros; Pretty Woman: 700 euros. Em pregunto quin d’aquests formats escolliria un executiu japonès assistent a qualsevol dels congressos que tenen lloc a Barcelona. Perquè a Mallorca en feu, de congressos? Tinc força curiositat, a més, pel Pretty Woman. Inclou garganta profunda?

En definitiva, a Mallorca hi he estat en tres ocasions. Sempre ha estat per visitar amics. Tots els mallorquins que conec estan com un llum i es foten bastanta droga. La resta de mallorquins que he conegut no són realment d’allà. La majoria són alemanys, i tenen molt poc d’interès excepte un. No recordo ben bé el seu nom però tenia almenys quatre consonants seguides i regentava una botiga de discos al casc antic de Palma, prop de la Pensión Costa Brava, un antro on les habitacions es poden pagar per hores. La botiga de discos té dos pisos, i el de baix es divideix en dos nivells. El paio és allà, al de més avall. S’asseu a una taula i es passa les tardes classificant discos a Todo Colección. Rere seu hi ha una cuina amb una tetera, i si li caus bé et convida a Roiboos. Al paio li tira el hard rock i és un maleït fill de puta. La seva col·lecció és l’hòstia. Ven discos de Soft Machine, i t’explica mil i una batalles amb el Kevin Ayers i altres penjats que havien passat per la illa. Al paio se li’n devia anar la olla als setanta de tants tripis i cognac. Al pis de dalt, al fons, hi ha una cubeta amb un munt de discos nazis: Bruttal Attack, Screwdriver i altres recopilacions del RAC. El cabró els té a vuitanta euros el més barat. Quan li preguntes sobre els discos el paio esclata a riure com un boig i et diu: “shhht! Calla, calla!”.

Enhorabona 40PUTES, esteu al camí adequat per evangelitzar-nos en àmbits molt i molt interessants. Esperem que algun dia algú us contracti el “Pretty Woman”.

+++

Guillermo Esteban – Redactor de la secció de Cultura d’Última Hora

Que no decaiga el burdel

Sí, lo reconozco. A veces me imprimo noticias que aparecen en 40PUTES para comentarle a mi jefa que es un tema interesante. Lo hice con el cierre de los locales de Son Pardo. Otras menos relevantes y vinculadas a conciertos también me las imprimo a modo recordatorio. O para la agenda del periódico. La web tiene la virtud de tener como capitán a Joan Cabot, un vasto conocedor de la cultura local con una agenda de contactos digna de plastificar y encuadernar. De esas que valen la pena conservar. Qué envidia, joder.

Sin duda, 40 putes se ha convertido en un medio digital de referencia para los que nos interesa la cultura. Con tan sólo un año de vida se ha colado entre mis favoritos, esas páginas que debes consultar como mínimo una vez a diario. Mis recuerdos de cuando parió la criatura era de que sería un proyecto conjunto de Cabot, Tomeu Mulet y Pau Riutort. El título ya era una declaración de intenciones. Habría humor y cultura. Siempre en su justa medida, ésa en la que ni el humor se excede ni la información falta.

Recuerdo artículos. El del hipódromo ya citado, el del regreso de Sunflowers o aquella entrevista en la que Joan Cabot define como nadie lo había hecho antes a Toni Cobretti: Alguien a quien entrevistarle cuesta un huevo, al que no sabes si pegarle una colleja o acogerle en tu casa, alimentarle y consentírselo todo. Después de cierto tiempo debo rectificar aquello de que cuesta entrevistarle. Sólo me pasó la primera vez que lo hice, hablaba más Toni Pla que él. Al final hemos cogido confianza y la siguiente entrevista ya era una mera conversación.

Es inexorable pensar en la existencia de un medio que pueda sacarme de apuros cuando quedan espacios minúsculos en blanco y Nacho siempre me pregunta: ¿No hay por ahí algún concierto de los tuyos? Las mini dos columnas de The New Raemon salieron de ahí, de 40 putes, una especie de caza doméstica que resuelve problemas.

Enjaretarse en un medio digital así como está el periodismo, con alto índice de suicidio, recuerda a aquel “A que no hay huevos” que un día pronunció un tal Pizarro. El diseño, la información cachonda y hasta la publicidad es atractiva. Creo que ya he hecho un buen cunnilingus a las 40 putes que colaboran. Ahora toca lo malo, que vendría a ser un sinpa. Un irse de putas y no pagarles porque no te satisfacen. Porque para que llegue el clímax me falta algo. Si aspira a ser una plataforma cultural no puede ser que falten temas olvidados. O secciones marginadas. Hay un exceso de música y me falta más arte, literatura, teatro y cine. Está bien sacar a los colegas pero siendo cautos. Es como si eligieras siempre a la misma puta. Llegará un momento en que a los clientes ya no les pondrá. Estaría bien seguir temas relacionados con la polémica como ahora los impagos del Consell a las superproducciones que vinieron a la Isla.

No quisiera acabar este polvo convertido en una secuencia de caracteres con malas impresiones. Es una página cojonuda que la cultura y los mallorquines necesitamos. Soy partidario de hacer una recopilación de artículos destacados y transformarlos en revista. Yo la compraría porque hay mucho condimento, calidad y veteranía en ese burdel llamado 40PUTES.

+++

PD: La foto l’hem treta de facebook, no sabem de qui és. 

PD2: Vos esperam a tots a la festa

Aniversari Definitiu

ABOUT AUTHOR

Madame

Gestora del bordell 40PUTES.